person som fins

Dag 7 & 8: Venezia – Bari

Begynner der eg slapp sist gang:
Søndag 8. i Venezia, etter frokost gikk vi til et galleri/museumting 100 meter fra hostellet. Der var det en utstilling av en fotograf som heter Elliot Erwitt. Det var en av de brasilianske som vi delte leilighet med i Praha som hadde anbefalt utstillingen. Det var kjempemange bra bilder, og det viste seg at jeg hadde sett noen av dem før. Det er visst en ganske kjent fotograf. Her er noen av bildene som var utstilt:

20120710-005551

20120710-005344

20120710-005606

Etter utstillingen tok vi båt ut til en øy som heter Burano. Det var så utrolig fint der! Alle husene der var malt i forskjellige sterke farger, for at fiskerne som bodde der før skulle kjenne igjen sitt eget hus. Veldig fin plass, er glad vi dro dit selv om det var et stykke utenfor sentrum.

20120710-010043

20120710-010136

Vil bo her!

20120710-010537

Vi fikk også spist italiensk is mens vi var der, så da var egentlig dagens mål nådd! Da satte vi kursen mot togstasjonen, og tok nattoget ned til Bari, langt sør i Italia. Vi kom fram hit i dag morges klokken 7, og klarte å finne hotellet selv om ingen av oss hadde mer strøm igjen på mobilene våre. Vi var ganske slitne etter turen, så vi la oss med en gang vi kom frem og sov litt. Vi har hatt en ganske rolig dag i dag, noe som var ganske herlig. En liten forsmak på dagene vi skal tilbringe på Corfu i Hellas. Vi skal ta båten dit i morgen kveld, gleder meg.

20120710-011157

Ruten vår så langt, fra den 1. juli til i dag da vi kom til Bari, den 9. Jeg har en liten rutine at hver gang vi kommer frem til en ny plass tegner jeg inn reisen på kartet. Jeg synes det er gøy å se hvor langt vi har reist :)

5 Comments

1. Hei! No var det lenge sida eg hadde faatt lest sidene dine. Veldig kjekt aa sjaa alt de har faatt oppleve paa ei god veke. Glad for at de har det saa fint og at alt gaar bra med alle tre. Vi er no paa ei oey som heiter Texel nord i Nederland. Veldig fint og koselig her. Ha det godt og kos dokke masse i Hellas. Stor mammaklem :)

2. Hei! En kjempefin blogg du lager Ragnhild! Så kjekt for oss å kunne følge med dere :-) Ha en opplevelsesrik tur videre og kos dere masse alle 3.

Masse hilsener fra mor te Atle ( ps – gi ham en klem fra meg :D)

3. Så kul utstilling! Så kul by! Så fine hus! Så kult kart! Misunnelig :)